Rabu, 14 Oktober 2015

Sonja's 'Ajdov Ujevak' (Buckwheat Flat Bread)



I had a memorable day yesterday. I got a surprise package in my mailbox; my dear friend Sonja (from Slovenia) made a few things with her hands and sent it to me....20 000 km away! She made me cry and she made my day! Two of her amazing cards, beautifully smelling lavanda wreath, and dried WILD STRAWBERRIES from Slovenian forests. 
Thank you Sonja, you will never know what that meant to me.
Following recipe is from a cookbook, that she sent me some time ago. I make it often, as it is quick,  delicious and healthy.

Ingredients:
3 eggs
3/4 -1 cup buckwheat flour
1/2 l sparkling water
salt and pepper
oil / butter for pan
seeds of your choice for sprinkling on top (optional)

Method:
Preheat oven to 200*C, prepare a (deep pizza) pan.
Beat seasoned  eggs, add flour and mineral water. Pour into the tin, sprinkle with seeds and bake 8-10 minutes, lower temperature to 180 *C and bake for another 10-12 minutes. Serve warm or cold (with avocado, cheese, ham, tomato..)


Sonjin 'Ajdov Ujevak' (Heljdin razljevak)

Juce sam imala nezaboravan dan. Dobila sam paket iznenadjenja od moje drage prijateljice Sonje, sa divnim, njenom rukom napravljenim, proizvodima...Poslala ga je 20 000 km daleko! Rasplakala me je i nacinila divan dan! Dvije od njenih predivnih cestitki, opijajuce mirisan lavandin vijenac i Divlje JAGODE iz Slovenackih suma! Nisam mogla vjerovati!
Hvala Sonja, nikad neces saznati koliko mi je to znacilo.
Sljedeci recept je iz knjizice recepata koje mi je ona poslala prije nekog vremena. Cesto ga pravim jer je brz, ukusan i zdrav.

Potrebno:
3 jaja
3/4 - 1 solja heljdinog brasna
1/2 l mineralne vode
so i biber
ulje ili maslac za tepsiju
sjemenke po vasem izboru, za posuti (opciono)

Nacin:
Ukljucite renu na 200*C; pripremite tepsiju (piza velicine).
Umutite jaja, dodajte sve ostale sastojke,  izlijte u tepsiju, pospite sjemenkama i pecite 8-10 minuta. Smanjite temperaturu na 180*C pa pecite jos 10-12 minuta. Servirajte toplo (ili hladno) sa avokadom, sirom, sunkom, paradajzom...






Tidak ada komentar:

Posting Komentar